موضوع: "بدون موضوع"

حضور حد اکثری بانوان، در انتخابات سرنوشت ساز 7 اسفند


مشاور بانوان فرماندار شهرستان فامنین :
حضور حد اکثری بانوان، در انتخابات سرنوشت ساز 7 اسفند
مشاور بانوان فرماندار شهرستان فامنین با اشاره به روز سرنوشت ساز 7 اسفند گفت: مردم شهرستان فامنین، خصوصا بانوان و دختران جوان، همانند سالهای قبل آمادگی خود را برای حضور حد اکثری در انتخابات اعلام کرده اند.
حضور حد اکثری بانوان، در انتخابات سرنوشت ساز 7 اسفند

به گزارش آوای فامنین، طاهره حاجیلو گفت: 7 اسفند روزی سرنوشت ساز برای آینده نظام جمهوری اسلامی ایران است. انتخابات مجلس خبرگان و مجلس شورای اسلامی دو رکن اساسی برای کشور بوده و نقش مهمی در تعیین سیاست های ایران دارد.

وی با اشاره به لحظات حساس انتخابات اظهار داشت: بانوان نقش موثری در ایجاد آرامش و امنیت دارند و می توانند با مدیریت خود ، اعضای خانواده را به حضور در پای صندوق های رأی دعوت کرده و صمیمیت را در کانون خانواده برقرار نمایند.

حاجیلو ادامه داد: ایام با برکت و فصلی نو در پیش است و با آمدن بهار و جوانه زدن شکوفه های بهاری به استقبال روزهای نو می رویم و عید ما روزی است که بتوانیم با انتخاب اصلح آینده کشور خود را مقتدرانه به دست افرادی توانمند و با وفا به انقلاب و ولایت بسپاریم.

وی در باره اظهار نظر رسانه های بیگانه و مقامات کشورهای غرب گفت: مردم ایران هرگز اجازه نفوذ بیگانه را در طول دوران انقلاب اسلامی نداده و بر این عقیده خود پایبند هستند و هرگز با غفلت از اهداف شوم روباه پیر و استسمار گر انگلیس راه دخالت در سرنوشت کشور را باز نخواهند کرد.

مشاور فرماندار افزود: مردم ایران سربلند از انتخاب صحیح روز شنبه پیروز واقعی انتخابات، خواهند بود. زنان همچون روزهای جنگ تحمیلی و ایام جهاد سازندگی و مقاومت اقتصادی پررنگ تر از قبل ظاهر شده و به جهانیان اثبات خواهند کرد که باز از دامن زن مرد به معراج می رود و باز زن مسلمان نجیب ایرانی در اجتماع، حضوری سرنوشت ساز دارد.



منبع: آوای فامنین

سیدة النساء العالمین، شخصیتی که قابل وصف نیست

حجت الاسلام رضا مصباح در مراسم سوگواری ایام فاطمیه که در حوزه علمیه خواهران شهرستان فامنین برگزار گردید، ضمن تأکید بر حضور گسترده طلبه های خواهر در این مراسم ها گفت: صحبت کردن در باره مقام و شأن والای حضرت فاطمه(س) مشکل است . از اینکه بخواهی وصف کنی یکی از بهترین زنان عالمین را و کسی که عزیز خداوند است.

وی افزود:انسانی که فقط با 18 سال عمر خود، القابی کسب نمود که هیچ کس در عالمین ندارد. فاطمه کسی که سوره ی کوثر در وصف اوست و خیر کثیری از ناحیه ی حضرت زهرا(س) عنایت گردیده است.

حجت الاسلام مصباح ادامه داد: فاطمه ام ابیها بود و فاطمه قرة عین الرسول بود. او کسی بود که پیامبر به هنگام سفر آخرین نفر از او خداحافظی کرده و هنگام برگشت اولین کسی که زیارت می فرمود. مزد هر مومنی حب حضرت زهراست و هر که محبت زهرا و فرزندانش را دارد از دوستداران پیامبر و از بندگان شایسته خداوند هست.

وی با اشاره به آیه تطهیر و مباهله بر مقام شامخ اهل بیت اظهار داشت: زهرا (س) در حریم ولایت و حمایت از امام زمان خویش به شهادت رسید . فاطمه تنها دختر پیامبر بود و فاطمه کسی که، در جوانی خانه اش را به آتش کشیدند و غریبانه به شهادت رسید.

حجت الاسلام مصباح در پایان بیان داشت: اشکها جاریست و جگرمان بر این داغ می سوزد وقتی حسن و حسین و زینب مادر را با این وضعیت دیدند، سیلی بر گونه ی مادر را دیدند و غم برخورد نامحرم که فاطمه را بی طاقت کرد و مردم ندانستند و چه زود فراموش کردند سفارش رسول الله(ص) را در باره عزیزترین بندگان خدا، آنگاه که فاطمه دیگر به صدای فرزندانش پاسخی نگفت و فریاد وا محمدا و وا فاطمه از خانه برخواست. فاطمه فاطمه است و دیگر نمی توان وصفی کرد و تمام زندگی و اعمالش الگوست. کسی که مستقیم از طرف خداوند و با دستان پیامبر علم کسب نمود و بر تمام علوم احاطه داشت.

 

 

منبع: آوای فامنین

نویسنده: طاهره حاجیلو

بانگ طنین انداز الله اکبر در شب 22 بهمن

مردم فامنین با فرا رسیدن ساعت 9 عاشقی در شب 22 بهمن ماه 1394 با بانگ الله اکبر و نور افشانی به استقبال روز پیروزی خون بر شمشیر و عزت ایران رفته و بیعتی دو باره با رهبر انقلاب بستند.

فریادشان سلامی بر شهیدان و امام شهیدان بود. مردمی که نهال دهه فجر را با همت والایشان ماندگار کرده اند.

الله اکبر بر بلندای خانه ها یعنی عایقی بر نفوذ فرهنگ بیگانگی و الله اکبر یعنی خانه ها سنگر است، یعنی قلب ها سلاح است، یعنی جهاد اقتصاد مقاومتی و شهادت بنیاد خانواده است.

الله اکبر یعنی جوانان همه پاسدار نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و ملت همه بسیجی هستند.

الله اکبر یعنی خدا بزرگ است و توکل بر خدا ریشه دشمن را خواهد سوزاند.

الله اکبر یعنی ما هستیم ، انقلاب هست، اسلام زنده است و رهبرمان پاینده است.

الله اکبر یعنی بر قامت بلند و اقتدار ایرانمان درود می فرستیم و تا پای جان بر بلندای سربلند کشور ایران، با همت دانشمندان شهید و مردم با عزت ایران، ایستاده ایم .

منبع: آوای فامنین

نویسنده: ط. خاجیلو

بیست و دوم بهمن در آینه تاریخ معاصر/ سالروز پیروزی انقلاب اسلامی ایران

امروز پنجشنبه بیست و دوم بهمن 1394هجری خورشیدی، دوم جمادی الاولی 1437 هجری قمری و یازدهم فوریه 2016 میلادی است. 37 سال پیش در چنین روزی، انقلاب شکوهمند اسلامی ایران به پیروزی رسید و تومار حکومت دو هزار و 500 ساله شاهنشاهی در ایران برای همیشه درهم پیچیده شد.

22بهمن 1365
سپاه پاسداران انقلاب اسلامی مرحله نخست عملیات پارتیزانی فتح 4 را با رمز «یااللَّه» در عمق 70 کیلومتری استان اربیل عراق – محور شمالی جنگ آغاز کرد. این عملیات با هدف انهدام عقبه ستادی و لشکری در منطقه عمومی شهرهای روانداز و دیانای عراق صورت گرفت. در این عملیات رزمندگان اسلام موفق شدند خود را به پادگان رواندوز رسانده و آنجا را به آتش بکشند.

22 بهمن 1357
در جریان رویدادهای انقلاب بیشتر خیابان های تهران سنگربندی شد و در تصرف افراد مسلح مردمی قرار گرفت.

22 بهمن 1357
با حمله به تسلیحات ارتش، کارخانه ها و مخزن های اسلحه به دست مردم افتاد.

22 بهمن 1357
شهربانی کل کشور سقوط کرد و به دست نیروی مردمی افتاد. پس از سقوط شهربانی، زندان کمیته مشترک ضد خرابکاری نیز به دست مردم مسلح و انقلابی تصرف شد.

22 بهمن 1357
سرانجام روز سرنوشت فرا رسید و مبارزه های ملت مسلمان ایران به رهبری امام خمینی به ثمر نشست. انقلاب شکوهمند اسلامی ایران پیروز شد و رژیم دو هزار و 500 ساله شاهنشاهی برای همیشه پایان یافت.

22 بهمن 1352
پس از درگیری مرزی میان ایران و عراق، دولت بغداد به سازمان ملل شکایت کرد و مدعی شد ایرانی ها 33 نظامی عراقی را کشته اند.

22 بهمن 1326
محمد مسعود مدیر روزنامه «مرد امروز» در مقابل چاپخانه مظاهری در خیابان اکباتان به ضرب چند گلوله فردی ناشناس به قتل رسید.

22 بهمن 1323
«روزنامه رسمی کشور» منتشر شد، روزنامه رسمی کشور، عنوان روزنامه ای بود که از طرف مجلس شورای ملی چاپ می‏ شد و مجموعه گفت و گوهای مجلس و قوانین مصوب آن را منتشر می ‏کرد.

22 بهمن 1312
شرکت سینمائی اوستفیلم، اجازه پخش فیلم ترادر(فیلمی در مورد جنگل های آفریقا) را برای دانش آموزان، از اداره کل معارف تهران درخواست کرد.

22 بهمن 1304
پنجمین دوره مجلس شورای ملی به کار خود پایان داد.

22 بهمن 1303
با درگذشت اسحاق خان رهبر رئیس اداره دوم سیاسی، امیر ارفع وزیر مختار پیشین ایران در مصر به مقام مدیرکل و رئیس اداره یاد شده منصوب شد.

22 بهمن 1303
دوره سوم مشروطه با دیکتاتوری رضاخان سردار سپه آغاز شد.

23 بهمن 1303
شومیاتسکی، وزیر مختار دولت شوروی در ایران، که به بادکوبه رفته بود با هواپیما به تهران بازگشت.

22 بهمن 1302
پلیس مخفی تهران بنابر اطلاعات گزارشگران خود می نویسد، محمدحسن میرزا ولیعهد و برخی از نمایندگان و روحانی های مخالف دولت رضاخان، در حال طرح این نقشه هستند که پس از گشایش مجلس وکلایی که جزء هیات دولت هستند بر پایه قانون اساسی از مقام خود استعفا دهند.

22 بهمن 1302
روزنامه قانون که چندی پیش توقیف شده بود به دستور رضاخان از توقیف خارج شد.

22 بهمن 1302
دوره پنجم مجلس شورای ملی آغاز به کار کرد. لایحه انقراض سلسله قاجار در همین مجلس به تصویب رسید.

22 بهمن 1300
جشن مراسم سالروز اعطای فرمان مشروطیت در ساختمان بهارستان از طرف مجلس شورای ملی برگزار شد.

22 بهمن 1300
احمدشاه قاجار با گذرنامه ای به نام عباس میرزا از بمبئی سوار کشتی شد و مستقیم به طرف بندر مارسی در فرانسه رفت.

22 بهمن 1290
مورگان شوستر آمریکایی با نارضایتی و دریافت خسارت ایران را ترک کرد. وی پس از بستن قرارداد با دولت ایران در 17 اردیبهشت 1290 هجری خورشیدی به همراه چهار رایزن آمریکایی دیگر برای اصلاح امور دارایی، خزانه داری، دادگستری و ژاندارمری وارد ایران شده بود.
برگرفته از: کتاب روزشمار تاریخ معاصر ایران(جلد 1 ، 3 و 4)

منبع: آوای فامنین

"انرزی هسته ای حق مسلم ماست" / در راهپیمایی 22 بهمن بجای این اشعار چه بنویسیم؟

با اطاعت از ولایت فقیه ، باز هم حضور پر شور مردم در راهپیمایی یوم الله 22 بهمن پر شور خواهد بود . شعار امسال ما چیست؟
اقتدار و قدرت ایران در برابر دوربین های خبرنگاران سراسر جهان به نمایش گذاشته خواهد شد. پیام ما به جهانیان چیست؟

حضور تمام اقشار ، مرد و زن ، کوچک و بزرگ ، با بانگ طنین انداز الله اکبر ، بیعتی دو باره خواهیم داشت با رهبر انقلاب ، برای هشدار و تذکر و بیداری، فریاد خواهیم زد این شهیدانند که آمده اند و پیمان نامه ی خونین شهادت را برای تجدید امضا آورده اند . بگوییم که فراموش نخواهیم کرد امام مهربان را ، آن باغبان لاله ها را

اماما، نگاه نگرانت بر باغ پر از نسترن و نیلوفر دوخته شده است.

در خیابان ها با گام هایمان باز هم یاس می کاریم و گل محمدی به خانواده ی لاله ها هدیه خواهیم داد.

این بهمن است که چون بهاری در زمستان سرد از راه می رسد و تو بر بال ملائک به نظاره نشسته ای . ما نگاهمان به آسمان است و می دانیم که بهار بهمن می رسد، امید به همراه دارد و شوری در سر می پروراند.

عاشقان فردا روز تجلی عشق است . فردا روز میثاق است . فردا روز دیدن رضایت ولی است. فردا روز اطاعت از رهبر است و انجام یک واجب شرعی

یوم الله 22 بهمن مبارک باد

نویسنده: ط. ح