موضوع: "آخرین لحظات ماه رمضان"

شکوفه های عشق و ایمان بر دلهای عاشق در بهار رمضان، با تلاوت آیات نور

لحظات پایانی بهار رمضان است و باید از مهمانی که یک ماه در آن عشق و ایمان را توشه برداشتیم وداع کنیم. سخت است دل کندن از معشوق و از لحظاتی که ذره ذره آن خیر مضاعف بود و پاداش عظیم. خواب آن عبادت بود و نفس کشیدنش تسبیح
باید که برویم و با چشمانی پر بار و شوق استقبال از آزادی از گناه و آتش جهنم بشتابیم. رهایی ما را خود تضمین کرده است و فرموده که در این لحظات پایانی هزار هزار می بخشد. دست امیدمان به سویش دراز است و با خوف از اینکه نکنه از غافله آمرزیدگان جا مانده باشم و رجاء به بزرگی و بخشندگی معبود، دو بال پرواز گرفته و به سوی آسمان کمال پرواز می کنم.
در این سی روز که گذشت گویی سیمرغ شده ایم و دسته دسته به سوی ابدیت و جاودانگی به پرواز در آمده ایم. محت و عشق تمام وجودمان را آکنده کرده است و نماز شکر را با خواندن دعای 45 صحیفه، همراه امام ساجدین اقامه می کنیم.
با تلاوت قرآن مبین و دعای وداع ماه رمضان بر آتش دل خسته مان که تمنای وصال دارد امید می دهیم و به سوی حق با دستان مبارک امام زمان رهنمون می کنیم که بر دفتر تقدیرمان، شفاعت و خیر و کمال امضا نماید و در این وادی پر تنش ظواهر و دنیایی رهایمان نکند و به سمت بهشت برین و قرب الی الله رهنمونمان نماید.
خدایا عطوفتم را به تو و بندگان صالحت ارمغان آورده ام و از تو می خواهم که همواره در پناهت باشم و آنی و لحظه ای مرا به خودم وا مگذاری. خدایا دستم به لطف و بزرگی تو دراز و گدای محبت تو کرده ام و قول می دهم که مراقب و نگهبان خانه امن قلبم باشم، که جز تو و عشق تو و امید تو چیزی نگنجد و برایت آب و جارو می کنم از هر گناه و لغزشی.
زنگار وجودم را با سختی تشنگی و گرسنگی سنباده زده ام و گرمای تابستان را برای انعطاف و شکل گیری از ضربه های ظرفیت و سازندگی تو مشتاقانه تحمل کرده ام.
ای سازنده تمام کائنات، مرا ظرفیت کمال و هدایت ببخش و جانم را برای هر قدوم رسیدنم به تو روزی هزار هزار بار قربانی بگردان.
ای ماه خدا خداحافظ
باز هم برای آمدنت تا سالی دیگر هر روز خطی بر دفتر قلبم می کشم و بر راه عبودیت و بندگی خود گل های ارغوانی پرپر می کنم و با گل صلوات بر محمد و آل محمد بر کوچه پس کوچه های انتظار نشسته ام تا دیدار یار را نظاره باشم.
آمین
یادداشتی از طاهره حاجیلو