موضوع: "ایتالیا"

کاش استخوانهای اقتدار و استقلال ایران زیر سم اسب های مارکوس آئورلیوس، خرد نشود

با پذیرش برجام و سفر ریاست جمهوری به همراه هیئت همراه، به دو کشور اروپایی فرانسه و ایتالیا برای برقراری روابط اقتصادی و دیپلماتیک به نفع کشور ایران و مردم ایران است. باید سیاستمداران کشور ، به ابعاد مختلف عملکردهای طرف مقابل ،دقت کافی داشته باشند.

از لحاظ فرهنگی و هنری ایران دارای تمدنی قوی می باشد و امضای قراردادهای توافقی بین مسئولین طراز اول کشورها اهمیت خاصی داشته و همه ی جوانب در نظر گرفته خواهد شد. هر لحظه و هر بعد آن ،دارای پیام به سراسر جهان است و این منظره ی نه چندان اتفاقی و ساده ، عکس العملل هنرمندان و مردم ایران را بر انگیخته و هدف از این کار مبهم است.

کاش اقتدار ایران بعد از رشادت ها و ایثار و ریخته شدن خون شهیدان به آسانی بازیچه ی زیرکی سیاستمداران اروپایی نشود.

کاش بعد از آن همه صبوری مردم در مقابل تحریمها و فشارهای اقتصادی و نظامی بر علیه کشور ،توافقها بر علیه فرهنگ و آداب ایرانی و زیر سوال بردن قدرت و استقلال ایران نباشد.

داغ از دست دادن دانشمندان هسته ای، هنوز بر دلها سنگینی می کند. داغ هزاران شهید و ایستادگی و مظلومیت جانبازان و آزادگان و درد کشیدگان ، با قبول برجام هزینه ی بسیار سنگینی پرداخته شده است و این فرموده ی رهبر عزیزمان است ، ولی نه به بهای خرد شدن بر زیر سم اسب مارکوس آئورلیوس

نویسنده: طاهره حاجیلو