موضوع: "تربیت فرزند"

ازدواج و تشکیل خانواده، محور اصلی نفی امتیازات موهوم و حاکم ساختن ارزش های اسلامی در جامعه است

استاد حوزه و دانشگاه و مبلغ دین در شهرستان فامنین، در جمع صمیمی و خانوادگی مسئولین اقشار و پایگاه ها و پرسنل سپاه گفت: احترام به خانواده از مسائل موکد در اسلام است. ازدواج و تشکیل خانواده، محور نفی امتیازات موهوم و حاکم ساختن ارزش های اسلامی است.

حجت الاسلام حسین ایمانی، با حضور فرماندهان پایگاه ها و مدیران اقشار و پرسنل سپاه، که همراه با خانواده در ضیافت افطار دعوت بودند،گفت: به فرموده ی حضرت نبی اکرم(ص) محبوب ترین مردم در نزد خدا کسی است که نسبت به امر خداوند مطیع تر باشد. تشکیل خانواده به عنوان ارکان اصلی یک جامعه اطاعت از امر خداست و مقدس است.

وی با اشاره به اینکه کانون خانواده یک کانون انس و مهربانی است، افزود: همسران مایه انس و آرامش یکدیگر هستند و با تبیین این امر مهم در جامعه می توانیم از بروز بسیاری از مشکلات جلوگیری نماییم. ارزش به خانواده نشانه ایمان است و این امر در بین بسیجیان که از انسان های صالح و متدین هستند بیشتر انتظار می رود. باید از هر فرصتی برای حضور در کنار خانواده بهره ببریم.

ایمانی افزود: خانواده می تواند سنگ بنای ساختمان بشریت باشد و تنها مسیر مشروع برای ادامه نسل و بهترین مکان برای رشد و شکوفایی است. فرزند در محفل صمیمی خانواده اوج می گیرد و شکوفا می شود و نسلی که پیرو ولایت و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است را تقویت می کند. همیشه و در هر مکانی وظیفه ماست که ارزش خانواده را مطرح نماییم و از گسستگی نامعقول خانواده ها جلوگیری کنیم و آسیب های ناشی از غفلت در این زمینه را گوشزد کنیم.

مبلغ حوزوی ادامه داد: خانواده مخزن خوبی برای فرهنگ و آداب هر کشور و عالی ترین مرکز رشد معارف دینی و تربیتی اسلام است که اگر خدای ناکرده از هم بپاشد، در واقع غارت آن کشور و همه منابع آن است. دشمن از طریق نفوذ فرهنگ بیگانه و متزلزل ساختن بنیان گرم خانواده می خواهد به اهداف سیاسی خود برسد. با تدبیر و ارزش نهادن به پایداری خانواده ها می توان در برابر ترفندهای دشمنان ایستاد و نقشه ی شوم آنان را نقش بر آب کرد.

وی اظهار کرد: مرد و خصوصا افرادی که لباس مقدس دفاع از ارزش ها و دفاع از اسلام را بر تن دارند در نظر داشته باشند که زن در کنار او زندگی می کند و بر گردن او حقی دارد و باید آن حقوق را ادا کند و وظایفش را به خوبی انجام دهد و دور از خانواده بودن و ماموریت ها بهانه ای برای سلب وظایف او نیست. زنان نیز وظایف خود را نسبت به همسر خود انجام دهند و با وظایف خود در قبال جامعه آشنا باشند و اگر ما خانواده بسیجی در امور خود کوتاهی کنیم و حق خود را ادا نکنیم در برابر خداوند مسئول هستیم.

استاد اخلاق در پایان تصریح کرد: خوشی زندگی با رعایت ادب و احترام و حسن اخلاق است و به منزله ی نازک کاری در ایجاد یک اثر زیباست و تنها موافق قانون رفتار کردن زندگی را خشک و بدون مهر و صمیمیت خواهد کرد و فضای زندگی با گذشت و ایثار و حسن معاشرت، با طراوت و با دوام است. با امید بر اینکه بر اساس منطق قرآن کریم و فرهنگ اهل بیت عصمت علیهم السلام زندگی کنیم و از سربازان امام زمان (عج) باشیم.

این مراسم با کلام نورانی حجت الاسلام و المسلمین رضا مصباح، امام جمعه شهرستان فامنین، و دعا برای قبولی طاعات و تعجیل در فرج آقا امام زمان(عج) و سلامتی حاضران با صرف افطاری به اتمام رسید. شایان ذکر است مهمانان در پارک ملت نماز پرفضیلت جماعت را به امامت امام جمعه، برگزار کردند.

 

تهیه کننده: طاهره حاجیلو

فاصله نسل ها در برقراری ارتباط محبت آمیز مادر با فرزندان پر می شود

مشاور بانوان فرمانداری شهرستان فامنین گفت: ماه رمضان ماه خدا و بهار قرآن است. ماهی که زمینه پالایش درون و اصلاح برون و بهره مندی از رحمت خداوند فراهم است. قدر تمام لحظات این ایام مبارک را بدانیم.
به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از آوای فامنین، طاهره حاجیلو با حضور در جمع بانوان روزه دار با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در باره دغدغه های فرهنگی و نقش اعتقادات در آینده انسان، گفت: روزه در ماه رمضان، از روزه های واجب بر هر مسلمانی است و رمضان ماه خداست. قرآن و کتاب های آسمانی در ماه رمضان نازل شده اند و قرائت و تدبر قرآن در این ماه، بسیار تأکید شده است.

وی اظهار کرد: این ماه به دلیل فضیلت منحصر به فردش نسبت به ماه های سال، برای روزه داری انتخاب شده است و سعی کنیم در این ماه اعمال معیوب خود را کامل کنیم و اعمال کامل را به کمال برسانیم.و خود را تبدیل به انسانهای سالم، نماییم و برای تزکیه نفس خود تلاش کنیم.

حاجیلو افزود: وظیفه مادران است که به فرزندان خصوصا، دختران خود بیاموزند که نسبت به انجام تکالیف شرعی، پایبند باشند و از ایجاد بعضی شبهه ها در بین نوجوانان و افرادی که تازه به سن تکلیف رسیده اند آگاهی داشته باشند و با تبیین اعتقادات اسلامی و احکام در این امر، به فرزندانشان کمک کنند.

مشاور بانوان شهرستان فامنین ادامه داد: به فرموده حضرت پیامبر(ص) هر کس ماه رمضان را روزه بگیرد از آتش جهنم در امان است. این ارزش واقعی ماه مبارک است . روزه داری، برای مبارزه با بدیها و تمرین و ممارست ، برای دوری از گناهان است.

وی با اشاره به اهمیت حضور در مساجد، به عنوان سنگری که انسان را از شر شیطان و گناهان حفظ خواهد کرد و او را به راه درست و ثواب رهنمون خواهد کرد، گفت: اعتقاد به خدا و اینکه انسان در هر لحظه در محضر خداست و او ناظر بر تمام احوال و درون آدمی است ، به انسان کمک می کند که در انجام اعمال خیر کوشا باشد و شیرینی عبادات در دل او ایجاد گردد.

مبلغ حوزه در پایان سخنان خود، با بیان آسیب های استفاده نا آگاهانه از فضاهای مجازی در بین خانواده ها و عدم اطلاع از عواقب آن گفت: مادران خود را از فرزندانشان جدا ندانند و این فاصله نسل ها را با برقراری ارتباط محبت آمیز و گرمی روابط خانوادگی، پر کنند و سعی کنند با کسب علم و مطالعه مفید راه های مناسبی برای برخورد با فرزندان داشته و برای تربیت روحی و جسمی کودکانشان اقدام کنند و آنان را از داشتن دوستان نااهل برحذر نمایند.