موضوع: "حضرت زهرا"

سیدة النساء العالمین، شخصیتی که قابل وصف نیست

حجت الاسلام رضا مصباح در مراسم سوگواری ایام فاطمیه که در حوزه علمیه خواهران شهرستان فامنین برگزار گردید، ضمن تأکید بر حضور گسترده طلبه های خواهر در این مراسم ها گفت: صحبت کردن در باره مقام و شأن والای حضرت فاطمه(س) مشکل است . از اینکه بخواهی وصف کنی یکی از بهترین زنان عالمین را و کسی که عزیز خداوند است.

وی افزود:انسانی که فقط با 18 سال عمر خود، القابی کسب نمود که هیچ کس در عالمین ندارد. فاطمه کسی که سوره ی کوثر در وصف اوست و خیر کثیری از ناحیه ی حضرت زهرا(س) عنایت گردیده است.

حجت الاسلام مصباح ادامه داد: فاطمه ام ابیها بود و فاطمه قرة عین الرسول بود. او کسی بود که پیامبر به هنگام سفر آخرین نفر از او خداحافظی کرده و هنگام برگشت اولین کسی که زیارت می فرمود. مزد هر مومنی حب حضرت زهراست و هر که محبت زهرا و فرزندانش را دارد از دوستداران پیامبر و از بندگان شایسته خداوند هست.

وی با اشاره به آیه تطهیر و مباهله بر مقام شامخ اهل بیت اظهار داشت: زهرا (س) در حریم ولایت و حمایت از امام زمان خویش به شهادت رسید . فاطمه تنها دختر پیامبر بود و فاطمه کسی که، در جوانی خانه اش را به آتش کشیدند و غریبانه به شهادت رسید.

حجت الاسلام مصباح در پایان بیان داشت: اشکها جاریست و جگرمان بر این داغ می سوزد وقتی حسن و حسین و زینب مادر را با این وضعیت دیدند، سیلی بر گونه ی مادر را دیدند و غم برخورد نامحرم که فاطمه را بی طاقت کرد و مردم ندانستند و چه زود فراموش کردند سفارش رسول الله(ص) را در باره عزیزترین بندگان خدا، آنگاه که فاطمه دیگر به صدای فرزندانش پاسخی نگفت و فریاد وا محمدا و وا فاطمه از خانه برخواست. فاطمه فاطمه است و دیگر نمی توان وصفی کرد و تمام زندگی و اعمالش الگوست. کسی که مستقیم از طرف خداوند و با دستان پیامبر علم کسب نمود و بر تمام علوم احاطه داشت.

 

 

منبع: آوای فامنین

نویسنده: طاهره حاجیلو