حمایت از کالای ایرانی و آینده ای روشن

بسمه تعالی

سال 64 که ازدواج کردم به خاطر کار همسرم به جزیزه قشم نقل مکان کردیم. روزهای جنگ ناجوانمردانه، مردان و زنان کشور عزیزمان سلحشورانه در برابر دشمن تا دندان مسلح، از ناموس و خاک سرزمین اسلامیمان دفاع می کردند.

سالهای سختی بود، به خاطر اینکه بعد از پیروزی انقلاب اسلامی ایران و قبل از تنومند شدن این نهال سبز انقلاب، کشور مورد هجوم دشمنان واقع شد و ما هنوز قدرت نظامی و اقتصادی کافی برای دفاع نداشتیم. 

همه با همت و فداکاری دست در دست یکدیگر به جبهه ها رفتند و با آنچه در توان داشتند، از دشمنان نهراسیدند و با توکل بر خداوند سبحان و توسل به ائمه علیهم السلام و شور حسینی که در سر داشتند، با ریختن خون رنگین خود در برابر نیروهای بعثی عراق ایستادگی کردند. آن زمان ها هم تحریم بودیم و خیلی بیشتر از امروز، وقتی که برق و آب می بایست جیره بندی شود و یا بیشتر کالاها با ایستادن در صف های طولانی و دادن کوپن به دست مردم می رسید. 

جزیزه قشم، بافتی سنتی داشت و خانه های زیبایی که با توجه به موقعیت جغرافیایی و گرما و شرجی شدید، با معماری ساده ای ساخته شده بود. زنان با لباس های محلی زیبا و رنگارنگ و برقع های قرمز و مشکی که برای محفوظ بودن از دید نامحرم، به صورتشان می زدند. کوچه های تنگ  با نخلستان و درختان تنومندی که به قشم زیبایی دو چندان می بخشید. در جزیزه قشم هم آب شیرین کافی نبود و بیشتر ساعات روز برق قطع می شد. وقتی برای خرید ارزاق به مغازه ها و یا بازارچه های کوچک قشم می رفتیم، با وجود اینکه لب مرز بودیم، باز هم می شد کالای ایرانی خرید.

چون مرز آزاد نبود و برای آوردن کالای خارجی از دبی و یا دیگر منطقه های ایالات متحده عربی قاچاق می کردند و قاچاقچیان با برخورد شدید مقامات قضایی روبرو می شدند. 

اگر فردی کالایی را از قشم به بندر می آورد به او چترباز می گفتند و وقتی که ضابطین دادگستری و نیروهای دسته شناور ژاندارمری متوجه می شدند برخورد کرده و جنس خارجی سخت و گران تر به دست مردم می رسید.

امسال نوروز هم برای دیدار با دوستان قدیم و تجدید خاطره به قشم رفتم. شهری زیبا  با جاذبه های طبیعی که دارد، بسیار مورد استقبال مسافران نوروزی از سراسر کشور بود.

جای خوشحالی است که مردم برای سیاحت و سفر به شهرهای مختلف ایران مسافرت کنند و از چهار فصل بی نظیر کشور عزیزمان که در خاورمیانه نظیر ندارد را،  از نزدیک ببینند.

 دردی که قابل توجیه نیست، گسترش بی رویه انواع و اقسام کالای خارجی و خصوصا کالای چینی که اصلا کیفیت مناسبی برای استفاده ندارد. کل بازارهای قدیمی در قشم و درگهان و پاساژهای چشم گیری که به خوبی برای جذب مشتری انواع تزئینات را به کار برده اند.

شهر شلوغ بود و بازارها شلوغ و خریدهایی که باعث بیکاری همین مردمی که با سختی به این مسافرت آمده اند خواهد شد. 

به نظر من هر کسی در قبال خود و خانواده و مردم کشورش وظیفه ای دارد و برای انجام کارهای روزمره و امرار معاش خود، باید به فکر سود همه باشد. ما به دنبال چه هستیم؟ و چطور میتوانیم به راحتی با کارهایی که شاید سود آنی برای ما داشته باشد و به مرور به زندگی ما و زندگی نسل آینده آسیب خواهد زد، فکر نمی کنیم!…

اگر لحظه ای بیندیشیم و به استقلال کشور فکر کنیم و به یاد روزهایی که با ایثار خانواده های شهداء و ازخودگذشتگی مردم غیور در هشت سال دفاع مقدس، باشیم و زحمات بزرگان دین و جوانانی که برای پیروزی انقلاب و نجات ما از سلطه بیگانگان، ایستادگی کردند و به خون سرخشان غلطیدند را، فراموش نکنیم.

شاید خیلی ها این مسئله را مطرح کنند که ” کالای ایرانی کیفیت مناسبی ندارد. “ 

بله امکان دارد که خیلی از کالاهای ما کیفیت مناسب نداشته باشد ولی باید علت را جستجو کرد و در صدد برخورد با کسانی که با بی وجدانی کالایی بی کیفیت تولید می کنند، باشیم و یا ببینیم آیا آن تولید کننده داخلی از حمایت های مناسبی برخوردار است؟ و می تواند بدون دغدغه و نگرانی از آینده شغلی کارگران و پرسنل خود به تولید بپردازد؟ و تمام این ها اتفاق نخواهد افتاد مگر تو و من با تمام وجود و با غیرت و وحدت بی مثال ایرانیان پیرو راه امام علی علیه السلام در برابر خرید کالاهای خارجی بایستیم و از ورود قاچاق با نخریدن کالای قاچاق جلوگیری کنیم. 

فقط باید لحظه ای به آینده فرزندانمان بیندیشیم و با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری و تبیین شعار سال با عنوان “حمایت از کالای ایرانی” به استقلال بی بدیل ایران فکر کنیم، تا از لحاظ اقتصادی و فرهنگی نیز، ارتقاءیابیم و با قدرت بیشتری در برابر ترفندهای دشمنان بشیریت و انقلاب اسلامی ایران، خصوصا آمریکا و صهیونیست ایستادگی کنیم. 

با توکل بر خدای مهربان

ان شاءالله 

طاهره حاجیلو

 

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
نظر دهید

آدرس پست الکترونیک شما در این سایت آشکار نخواهد شد.

URL شما نمایش داده خواهد شد.
بدعالی

درخواست بد!

پارامتر های درخواست شما نامعتبر است.

اگر این خطایی که شما دریافت کردید به وسیله کلیک کردن روی یک لینک در کنار این سایت به وجود آمده، لطفا آن را به عنوان یک لینک بد به مدیر گزارش نمایید.

برگشت به صفحه اول

Enable debugging to get additional information about this error.