موضوع: "حوزه علمیه خواهران"

عمر سوزی یا عمر سازی/ برای چه هدفی عمر خود را هزینه کنیم؟

مراسم گرامی داشت ایام مبارک دهه فجر در حوزه علمیه خواهران شهرستان فامنین:

حجت الاسلام رضا مصباح در جشنی که به مناسبت ایام مبارک دهه فجر در حوزه علمیه خواهران برگزار شده بود، گفت: هدف از زندگی کردن چیست؟و چه چیزی در زندگی لذت بخش است؟و هدف از خوش بودن کدام است؟ موضوعی که عمیق باید بررسی شود و در باره آن تفکر داشت. اینکه وظیفه ما به عنوان یک انسان چه می تواند باشد.

وی در جمع خواهران طلبه و دانش آموزان دبیرستان فرزانگان شهرستان فامنین اظهار داشت: تفکر درباره اینکه ما از کجا آمدهایم و چه باید انجام دهیم و به کجا میرویم ، راه ما را روشن میکند. بعضی گویی فقط فله ای زندگی می کنند و توجهی به ابعاد زندگی ندارند یا به قولی عمر سوزی می کنند نه عمر سازی ، راهی که رفته اند نه امنیت و آرامش دارد و نه خوشی را تجربه کرده اند.

حجت الاسلام مصباح افزود: مقلدهای خوبی در زندگی نباشیم و سعی کنیم که قبل از هر کار فکر کنیم و پس از بررسی همه جوانب عمل کنیم و راه خود را آگاهانه انتخاب کنیم . به استعداد و تواناییهای خود توجه داشته باشیم . برای انتخاب رشته تحصیلی خود در دانشگاه ها و یا در حوزه علمیه اهداف خود را مشخص کنیم تا بعد از مدتی از نیمه راه پشیمان نشویم و با توان بیشتری و علاقه به کارمان برنامه ریزی کنیم.

وی ادامه داد: بعضی از افراد تنوع طلب هستند و می خواهند بدون برنامه همه کاری بکنند . حتی در این خصوص هم تقلید میکنند . اینها هرگز موفق نخواهند شد. پس با مشورت کردن و از تجربیات دیگران بهره مند شدن بسیار راه را کوتاه میکند . ما آنقدر زمان نداریم که تمام مسائل زندگی را با تجربه خود کسب کنیم و از نو بسازیم .

در پایان با توجه به ایام دهه فجر یک انتخاب بسیار ارزشمند مردم ایران برای رهایی از جور ستمگران اظهار داشت: با توجه به توانایی و استعدادها به خود ارزش قائل شوید و راه درست و سعادتمند را در زندگی انتخاب کنید . همیشه در انتخابها تفکر کنید و انتخاب درست داشته باشید تا آرامش را در زندگی مادی و معنوی خود احساس کنید .

نویسنده: طاهره حاجیلو