درس اخلاق آیت الله محمدی در مدرسه علمیه الزهرا(س) فامنین

درس اخلاق با حضور آیت الله طه محمدی در مدرسه علمیه الزهرا(س) فامنین برگزار شد.

آیت الله غیاث الدین طه محمدی با حضور در مدرسه علمیه الزهرا(س) فامنین ضمن بیان مباحث اخلاق، به سوالات و شبهات مطرح شده از طرف طلاب پاسخ دادند.


وی ضمن بیان ارزش مناظره در بین طلاب اظهار کرد: در هر موضوعی اهدافی نهفته هست و مناظره نیز اهدافی دارد که ایجاد فضایی مناسب برای درک درست حقایق و بصیرت افزایی و روشنگری است.

آیت الله محمدی ضمن بیان اینکه، شما خواهران طلبه در بحث مناظره باید استاد باشید، خاطرنشان کرد: آموزش های غیر مستقیمی به دلیل شیوه خاص مناظره در اذهان ماندگار است و ضرورت یادگیری مناظره قابل توجه است که متاسفانه در حوزه های علمیه این امر کمرنگ شده است.


وی افزود: در مناظره حرف هایی زده می شود و ما چون آمادگی نداریم پس در مناظره شکست می خوریم. هر کس به دنبال این است که از باورها و اعتقادات خود دفاع کند و این مهم بدون استدلال منطقی و روشمند امکان پذیر نیست. طلاب وقتی می توانند از عقاید خود دفاع کنند که از فنون مناظره آگاهی داشته باشند.


نماینده ولی فقیه در استان همدان با اشاره به اهمیت مناظره در هدایت انسان ها و اثرات آن برای تبلیغ دین و رسیدن به سعادت مناظره ی هشام بن حکم، یکی از شاگردان امام صادق(ع)، با عمرو بن عبید را بیان کرد که حضرت امام صادق از بیان این نوع مناظره بسیار خشنود شدند.


آیت الله محمدی تصریح کرد: مناظره هشام با عمرو که پرسید آیا چشم داری و زبان داری و …
آیا قلب هم داری و قلب فرمانده کل قوای بدن است و هر کدام از اعضای بدن برای رفع اشتباه حواس به قلب و مغز مراجعه می کند. شاگرد امام صادق علیه السلام از عمرو پرسید؛ شما مدعی هستید که خداوند برای هدایت اعضای بدن انسان قلب را قرار داده است و برای کشور وجود انسان رهبری وجود دارد ولی، چطور ممکن است برای کل عالم امامت و پیشوا قرار نداده باشد و برای هدایت میلیاردها انسان، در سعادت و شقاوت کسی نباشد. عمرو پرسید که آیا شما هشام هستی؟ و او گفت؛ بلی 

عمرو از منبر پایین آمد و گفت که از شاگرد امام صادق (ع) چنین بر می آید. امام صادق علیه السلام بعد از شنیدن این حسنات بسیار هشام را تشویق و تایید کردند.


امام جمعه همدان، عنوان کرد: الان هزاران هزار رسانه دارند مکتب شیعه را می کوبند و در اغتشاشات اخیر نیز چون اوایل انقلاب که چندین امام جمعه ترور شدند، چند مورد به دفاتر امام جمعه هجوم آوردند. معلوم است که دشمن و منافقان از سنگر نماز جمعه می هراسند. 

وی در پایان گفت: شبهاتی در باره مسئله امامت توسط دشمنان و منافقان در شبکه های اجتماعی مطرح می شود و اکثر شیعیان از علوم مستضعف هستند و این باعث خدشه وارد کردن به شیعه می شود.

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
نظر دهید

آدرس پست الکترونیک شما در این سایت آشکار نخواهد شد.

URL شما نمایش داده خواهد شد.
بدعالی

درخواست بد!

پارامتر های درخواست شما نامعتبر است.

اگر این خطایی که شما دریافت کردید به وسیله کلیک کردن روی یک لینک در کنار این سایت به وجود آمده، لطفا آن را به عنوان یک لینک بد به مدیر گزارش نمایید.

برگشت به صفحه اول

Enable debugging to get additional information about this error.