روز دیدار عاشقانه و وداع با یاران، در گلزار شهدا

بسمه تعالی

روزهای پایانی سال است و یک سال دیگر بر عمرمان و تجربیات زندگیمان اضافه شد. لحظات خوش و روزهای غمگین داشیم و همه گذشت و آنچه باقی ماند یاد خاطرات تلخ و شیرین است.

دوست داشتن و عشق ورزیدن به نزدیکانمان ، محبت کردن به پدر و مادر، مهربانی و نرم خویی با دوستان و آشنایان ، زیبایی زندگی را مضاعف میکند.

احترام به مردم و رعایت ادب در برابر بزرگترها و ارزش قائل شدن بر شخصیت تک تک افراد جامعه، ظرفیت انسانی ما را بزرگتر میکند و قلبمان را رئوفتر می گرداند.

قدم که بر می داری و از کنار مزارشان میگذری، با اعماق وجودت رفتن را درک میکنی و باور نداری که روزی این اسیران خاک هم، عید داشتند و تلاش برای گذر از زمانها و نهایت بهره و لذت بردن از نعمتهای خداوند را در دل پرورانده اند و اکنون دستشان از دنیا کوتاه شده و چه آرام آرمیده اند.

گویی می شنوی صدایشان را که فریاد می زنند، ای آدمها فراموش نکنید که عید، شاد کردن دلهاست و عید یعنی تازه شدن و سبز شدن ،چه جسمانی باشد و چه روحانی، روحت را با شادی دیگران سبز کن و با دعایی و خیراتی روح اموات را تازه کن، همانا که روزی بر گردن ما حق بزرگی داشته و دارند و برایمان زحمت کشیده و بعد از خداوند منان حیاتمان ، بستگی به وجودشان دارد.

سبزه های سبز بر مزارشان و دسته گلهایی به رنگ سفید ،چون رنگ لباس ابدی که بر تن دارند.

شیرینی و شکلات برای اینکه شیرین کنی دهانت را با صلواتی بر محمد و آل محمد و قرائت کنی فاتحه ای که حمد خداست و سپاس برای همه نعمتهایش ، حتی نعمت مرگ که ما قادر به درک واقعی از آن نبودیم . ابدیت را با مرگ یافتن هنر است .

با این افکار چشمم به گلزار شهدا افتاد و قدمهای آرام زائران که گاه دعا بر لب زمزمه می کردند و گاه مبهوت این جاودانگی شده اند.

ای عشق ، اینجاست که تمامیت تو را درک میکنم و باور دارم که بودند ، کسانی که جز حقیقت ندیدند و چه زیبا رفتند و تا ابد جاودانه شدند.

با التماس و دعا ، قلبت آرام می گیرد و نیروی تازه میگیری و برای خداحافظی با سالی که سرشار از خاطرات بود و یک غم کوچکی بردلت سنگینی میکند برای وداع .

ولی فردا بهار می آید و درختان مرده هم جانی دوباره می گیرند و جوانه می زنند ، شکوفه های بهاری طراوت و شادابی به زندگی می بخشند و سال نو ، هدایایی از نعمتهای بی کران الهی را به همراه خواهد آورد و چه زیباست تسبیح پرودگاری که اگر با چشم جان ببینی ذره ذره وجود کل کائنات نشانه مهر و لطف و بخشش است و من بی قرار که آرام گرفتم با فاتحه ای بر روح پاک شهدا و امزاده اسماعیل و با تلاوت یاسین ، عطر خوش یاس به روحم جلا بخشید .

خداحافظ ای روزهای خوب که کنارم بودید و مرا همراهی کردید . خداحافظ لحظه لحظه طلای عمرم و سلامی دوباره به زندگی نو و فصلی نو و آغازی دوباره.

زندگی و مرگ همیشه، دوستتان خواهم داشت و شاکرم برای بودنم و انسان بودنم .

الهی شکرت

یاداشتی از طاهره حاجیلو

 

نظر دهید

آدرس پست الکترونیک شما در این سایت آشکار نخواهد شد.

URL شما نمایش داده خواهد شد.
بدعالی

درخواست بد!

پارامتر های درخواست شما نامعتبر است.

اگر این خطایی که شما دریافت کردید به وسیله کلیک کردن روی یک لینک در کنار این سایت به وجود آمده، لطفا آن را به عنوان یک لینک بد به مدیر گزارش نمایید.

برگشت به صفحه اول

Enable debugging to get additional information about this error.