فاصله نسل ها در برقراری ارتباط محبت آمیز مادر با فرزندان پر می شود

مشاور بانوان فرمانداری شهرستان فامنین گفت: ماه رمضان ماه خدا و بهار قرآن است. ماهی که زمینه پالایش درون و اصلاح برون و بهره مندی از رحمت خداوند فراهم است. قدر تمام لحظات این ایام مبارک را بدانیم.
به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از آوای فامنین، طاهره حاجیلو با حضور در جمع بانوان روزه دار با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در باره دغدغه های فرهنگی و نقش اعتقادات در آینده انسان، گفت: روزه در ماه رمضان، از روزه های واجب بر هر مسلمانی است و رمضان ماه خداست. قرآن و کتاب های آسمانی در ماه رمضان نازل شده اند و قرائت و تدبر قرآن در این ماه، بسیار تأکید شده است.

وی اظهار کرد: این ماه به دلیل فضیلت منحصر به فردش نسبت به ماه های سال، برای روزه داری انتخاب شده است و سعی کنیم در این ماه اعمال معیوب خود را کامل کنیم و اعمال کامل را به کمال برسانیم.و خود را تبدیل به انسانهای سالم، نماییم و برای تزکیه نفس خود تلاش کنیم.

حاجیلو افزود: وظیفه مادران است که به فرزندان خصوصا، دختران خود بیاموزند که نسبت به انجام تکالیف شرعی، پایبند باشند و از ایجاد بعضی شبهه ها در بین نوجوانان و افرادی که تازه به سن تکلیف رسیده اند آگاهی داشته باشند و با تبیین اعتقادات اسلامی و احکام در این امر، به فرزندانشان کمک کنند.

مشاور بانوان شهرستان فامنین ادامه داد: به فرموده حضرت پیامبر(ص) هر کس ماه رمضان را روزه بگیرد از آتش جهنم در امان است. این ارزش واقعی ماه مبارک است . روزه داری، برای مبارزه با بدیها و تمرین و ممارست ، برای دوری از گناهان است.

وی با اشاره به اهمیت حضور در مساجد، به عنوان سنگری که انسان را از شر شیطان و گناهان حفظ خواهد کرد و او را به راه درست و ثواب رهنمون خواهد کرد، گفت: اعتقاد به خدا و اینکه انسان در هر لحظه در محضر خداست و او ناظر بر تمام احوال و درون آدمی است ، به انسان کمک می کند که در انجام اعمال خیر کوشا باشد و شیرینی عبادات در دل او ایجاد گردد.

مبلغ حوزه در پایان سخنان خود، با بیان آسیب های استفاده نا آگاهانه از فضاهای مجازی در بین خانواده ها و عدم اطلاع از عواقب آن گفت: مادران خود را از فرزندانشان جدا ندانند و این فاصله نسل ها را با برقراری ارتباط محبت آمیز و گرمی روابط خانوادگی، پر کنند و سعی کنند با کسب علم و مطالعه مفید راه های مناسبی برای برخورد با فرزندان داشته و برای تربیت روحی و جسمی کودکانشان اقدام کنند و آنان را از داشتن دوستان نااهل برحذر نمایند.

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
نظر دهید

آدرس پست الکترونیک شما در این سایت آشکار نخواهد شد.

URL شما نمایش داده خواهد شد.
بدعالی

درخواست بد!

پارامتر های درخواست شما نامعتبر است.

اگر این خطایی که شما دریافت کردید به وسیله کلیک کردن روی یک لینک در کنار این سایت به وجود آمده، لطفا آن را به عنوان یک لینک بد به مدیر گزارش نمایید.

برگشت به صفحه اول

Enable debugging to get additional information about this error.