حجاب یکی از محورهای تعیین کننده عفت است

مدیر کانون بانوان شهرستان فامنین و مشاور فرماندار، با اشاره به اهمیت بحث حجاب و عفاف در بین زنان و دختران جوان بیان کرد: حجاب ، یعنی پوشش و یکی از محورهای تعیین کننده عفت است.

طاهره حاجیلو گفت: قرآن مجید وقتی حجاب را تصحیح کرد با عفت همراه بود و حجاب یکی از محورهای تعیین کننده عفت است. حجاب یعنی پوشش ، در سوره احزاب به آن اشاره شده است که زنها جلباب خود را به بدن خود نزدیک کنند.(یعنی؛ زنان از همان ابتدا جلباب داشته اند و به مرور در بعضی از ادیان بحث پوشش تضعیف شده بود.) زنان متشخص و اصیل باید حجاب داشته باشند تا از کنیزان تشخیص داده شوند پس حجاب یک نوع عزت و احترام برای زن است و در اسلام به آن تأکید بسیاری شده است.
وی افزود: اگر مسئله حجاب نبود و زنان معتقد ما فداکاری نمی کردند انقلاب اسلامی به پیروزی نمی رسید و به فرموده امام راحل ، اگر این زنان با ایمان و با حجاب نبودند چه کسی این جوانان را تربیت می کرد تا با خون خود انقلاب را به ثمر برسانند. این زنان بودند که با چادرهای مشکی بر خیابانها آمدند و شاه را از مملکت بیرون کردند.
حاجیلو ادامه داد: اکنون کسانی هستند که به فکر تضعیف ولایت فقیه و انقلاب هستند تا انقلاب ناب محمدی را در جامعه از بین ببرند و چندین تاکتیک برای آن در نظر گرفته اند. با بیان آزادی به فکر خود داری در برابر حجاب اجباری افتاده اند.
مشاور بانوان اظهار کرد: آزادی ، آزادی از قید و بندها و رها شدن و بدحجابی نیست. اکنون جهان به دو بخش متسلطین و مستضعفین تقسیم شده است و کسانی که با اسلام مبارزه می کنند و با ادیان دیگر کاری ندارند. چون مسیحیت و ادیان دیگر هر سلطه ای را قبول دارد و تأکید دارند که اسلام ناب نباشد والله اسلام آمریکایی را کسی کاری ندارد.
وی با اشاره به بحث نفوذ فرهنگی اذعان کرد: دشمن میخواهد به آرامی از طریق تضعیف اعتقادات مادران ما و زنان ما، استقلال کشور را از هم بپاشد و با تبرج و خودنمایی از طریق زنان، خانواده ها را نابود کند . شیطان ریز ریز نفوذ می کند. با عرضه ظواهر زن، این فرصت را به شیطان ندهیم و مراقب خود و خانواده مان باشیم.
حاجیلو گفت: به عنوان یک مسلمان و یک مادر دلسوز باید فلسفه حجاب را بدانیم و در جامعه مطرح کنیم و فواید حجاب را بگوییم. بی حجابی یک نوع ظلم به زنان است و کمک کردن به افرادی ضعیف النفس و بی ایمان است. بدانیم که جنگ ما جنگ نفوذی هاست و نقشه های دشمن ناپیداست. میکشند و هزاران قربانی میگیرند.
یکی از خواهران طلبه مدرسه علمیه الزهرا با اشاره به اهمیت بحث حجاب و تلاش طلاب، در ارائه فرهنگ عفت و حیا در جامعه گفت: یکی از اموری که مربوط به ذی طلبگی است این است که طلبه باید آگاه باشد و به همه چیز اطلاعات کامل داشته باشد و از اهم توصیه های امام خمینی (ره) این بود که: حفظ ذی طلبگی 1- ساده زیستی و ساده گرایی 2- تهذیب نفس و پارسایی 3- عبادت خداوند و انجام مستحبات در حد توان
یکی از مادران با تذکر این موضوع که اگر روزی این بزرگترها نباشند و بمیرند چه کسی میخواهد موضوع حجاب را مطرح کند و به دختران آموزش دهد. مادری که خود با حجاب است ولی بدون توجه به پوشش دختر خود، به راحتی نظر او را در باره بد حجابی قبول کرده است .
وی با بیان نگرانی در باره بی حجابی، خصوصا در شهرهای بزرگ، و کم رنگ شدن اهمیت حجاب، از مسئولین خواست تا بتوانند راهکار مناسبی برای آموزش به دختران داشته باشند.

 

منبع: آوای فامنین

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
نظر دهید

آدرس پست الکترونیک شما در این سایت آشکار نخواهد شد.

URL شما نمایش داده خواهد شد.
بدعالی

درخواست بد!

پارامتر های درخواست شما نامعتبر است.

اگر این خطایی که شما دریافت کردید به وسیله کلیک کردن روی یک لینک در کنار این سایت به وجود آمده، لطفا آن را به عنوان یک لینک بد به مدیر گزارش نمایید.

برگشت به صفحه اول

Enable debugging to get additional information about this error.