عمر سوزی یا عمر سازی/ برای چه هدفی عمر خود را هزینه کنیم؟

مراسم گرامی داشت ایام مبارک دهه فجر در حوزه علمیه خواهران شهرستان فامنین:

حجت الاسلام رضا مصباح در جشنی که به مناسبت ایام مبارک دهه فجر در حوزه علمیه خواهران برگزار شده بود، گفت: هدف از زندگی کردن چیست؟و چه چیزی در زندگی لذت بخش است؟و هدف از خوش بودن کدام است؟ موضوعی که عمیق باید بررسی شود و در باره آن تفکر داشت. اینکه وظیفه ما به عنوان یک انسان چه می تواند باشد.

وی در جمع خواهران طلبه و دانش آموزان دبیرستان فرزانگان شهرستان فامنین اظهار داشت: تفکر درباره اینکه ما از کجا آمدهایم و چه باید انجام دهیم و به کجا میرویم ، راه ما را روشن میکند. بعضی گویی فقط فله ای زندگی می کنند و توجهی به ابعاد زندگی ندارند یا به قولی عمر سوزی می کنند نه عمر سازی ، راهی که رفته اند نه امنیت و آرامش دارد و نه خوشی را تجربه کرده اند.

حجت الاسلام مصباح افزود: مقلدهای خوبی در زندگی نباشیم و سعی کنیم که قبل از هر کار فکر کنیم و پس از بررسی همه جوانب عمل کنیم و راه خود را آگاهانه انتخاب کنیم . به استعداد و تواناییهای خود توجه داشته باشیم . برای انتخاب رشته تحصیلی خود در دانشگاه ها و یا در حوزه علمیه اهداف خود را مشخص کنیم تا بعد از مدتی از نیمه راه پشیمان نشویم و با توان بیشتری و علاقه به کارمان برنامه ریزی کنیم.

وی ادامه داد: بعضی از افراد تنوع طلب هستند و می خواهند بدون برنامه همه کاری بکنند . حتی در این خصوص هم تقلید میکنند . اینها هرگز موفق نخواهند شد. پس با مشورت کردن و از تجربیات دیگران بهره مند شدن بسیار راه را کوتاه میکند . ما آنقدر زمان نداریم که تمام مسائل زندگی را با تجربه خود کسب کنیم و از نو بسازیم .

در پایان با توجه به ایام دهه فجر یک انتخاب بسیار ارزشمند مردم ایران برای رهایی از جور ستمگران اظهار داشت: با توجه به توانایی و استعدادها به خود ارزش قائل شوید و راه درست و سعادتمند را در زندگی انتخاب کنید . همیشه در انتخابها تفکر کنید و انتخاب درست داشته باشید تا آرامش را در زندگی مادی و معنوی خود احساس کنید .

نویسنده: طاهره حاجیلو

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
نظر دهید

آدرس پست الکترونیک شما در این سایت آشکار نخواهد شد.

URL شما نمایش داده خواهد شد.
بدعالی

درخواست بد!

پارامتر های درخواست شما نامعتبر است.

اگر این خطایی که شما دریافت کردید به وسیله کلیک کردن روی یک لینک در کنار این سایت به وجود آمده، لطفا آن را به عنوان یک لینک بد به مدیر گزارش نمایید.

برگشت به صفحه اول

Enable debugging to get additional information about this error.