موضوع: "حجاب محور تعیین کننده عفت است"

حجاب یکی از محورهای تعیین کننده عفت است

مدیر کانون بانوان شهرستان فامنین و مشاور فرماندار، با اشاره به اهمیت بحث حجاب و عفاف در بین زنان و دختران جوان بیان کرد: حجاب ، یعنی پوشش و یکی از محورهای تعیین کننده عفت است.

طاهره حاجیلو گفت: قرآن مجید وقتی حجاب را تصحیح کرد با عفت همراه بود و حجاب یکی از محورهای تعیین کننده عفت است. حجاب یعنی پوشش ، در سوره احزاب به آن اشاره شده است که زنها جلباب خود را به بدن خود نزدیک کنند.(یعنی؛ زنان از همان ابتدا جلباب داشته اند و به مرور در بعضی از ادیان بحث پوشش تضعیف شده بود.) زنان متشخص و اصیل باید حجاب داشته باشند تا از کنیزان تشخیص داده شوند پس حجاب یک نوع عزت و احترام برای زن است و در اسلام به آن تأکید بسیاری شده است.
وی افزود: اگر مسئله حجاب نبود و زنان معتقد ما فداکاری نمی کردند انقلاب اسلامی به پیروزی نمی رسید و به فرموده امام راحل ، اگر این زنان با ایمان و با حجاب نبودند چه کسی این جوانان را تربیت می کرد تا با خون خود انقلاب را به ثمر برسانند. این زنان بودند که با چادرهای مشکی بر خیابانها آمدند و شاه را از مملکت بیرون کردند.
حاجیلو ادامه داد: اکنون کسانی هستند که به فکر تضعیف ولایت فقیه و انقلاب هستند تا انقلاب ناب محمدی را در جامعه از بین ببرند و چندین تاکتیک برای آن در نظر گرفته اند. با بیان آزادی به فکر خود داری در برابر حجاب اجباری افتاده اند.
مشاور بانوان اظهار کرد: آزادی ، آزادی از قید و بندها و رها شدن و بدحجابی نیست. اکنون جهان به دو بخش متسلطین و مستضعفین تقسیم شده است و کسانی که با اسلام مبارزه می کنند و با ادیان دیگر کاری ندارند. چون مسیحیت و ادیان دیگر هر سلطه ای را قبول دارد و تأکید دارند که اسلام ناب نباشد والله اسلام آمریکایی را کسی کاری ندارد.
وی با اشاره به بحث نفوذ فرهنگی اذعان کرد: دشمن میخواهد به آرامی از طریق تضعیف اعتقادات مادران ما و زنان ما، استقلال کشور را از هم بپاشد و با تبرج و خودنمایی از طریق زنان، خانواده ها را نابود کند . شیطان ریز ریز نفوذ می کند. با عرضه ظواهر زن، این فرصت را به شیطان ندهیم و مراقب خود و خانواده مان باشیم.
حاجیلو گفت: به عنوان یک مسلمان و یک مادر دلسوز باید فلسفه حجاب را بدانیم و در جامعه مطرح کنیم و فواید حجاب را بگوییم. بی حجابی یک نوع ظلم به زنان است و کمک کردن به افرادی ضعیف النفس و بی ایمان است. بدانیم که جنگ ما جنگ نفوذی هاست و نقشه های دشمن ناپیداست. میکشند و هزاران قربانی میگیرند.
یکی از خواهران طلبه مدرسه علمیه الزهرا با اشاره به اهمیت بحث حجاب و تلاش طلاب، در ارائه فرهنگ عفت و حیا در جامعه گفت: یکی از اموری که مربوط به ذی طلبگی است این است که طلبه باید آگاه باشد و به همه چیز اطلاعات کامل داشته باشد و از اهم توصیه های امام خمینی (ره) این بود که: حفظ ذی طلبگی 1- ساده زیستی و ساده گرایی 2- تهذیب نفس و پارسایی 3- عبادت خداوند و انجام مستحبات در حد توان
یکی از مادران با تذکر این موضوع که اگر روزی این بزرگترها نباشند و بمیرند چه کسی میخواهد موضوع حجاب را مطرح کند و به دختران آموزش دهد. مادری که خود با حجاب است ولی بدون توجه به پوشش دختر خود، به راحتی نظر او را در باره بد حجابی قبول کرده است .
وی با بیان نگرانی در باره بی حجابی، خصوصا در شهرهای بزرگ، و کم رنگ شدن اهمیت حجاب، از مسئولین خواست تا بتوانند راهکار مناسبی برای آموزش به دختران داشته باشند.

 

منبع: آوای فامنین